Çocuğun gelişimsel dönemine ve yaşıtlarına kıyasla çok aşırı hareketlilik, yerinde duramama olma durumu ile birlikte, dikkatin çok çabuk dağılması, dikkatini uzun süre bir işte devam ettirememe ile karakterize olan bir durumdur. Bu tür çocuklar genel olarak dikkatlerini toplamakta zorlanırlar ve başladıkları işlerin sonunu getiremezler. Genelde bir işten diğerine çok sık geçişler yaparlar. Dikkatleri ilgisiz uyaranlarla sık sık dağılır, karşısındakini sanki dinlemiyormuş gibi görünebilirler, yaptıkları işlerde dikkatsizce hatalar yapabilirler. Grup içerisinde kurallara uymakta zorlanırlar, çalışma davranışlarında yetersizlikleri görülür, karmaşık hareketlerde bulunurlar.
Okulumuza �ikkat Eksikliği�ve hiperaktivite bozukluğu tanısıyla başvuran çocuk ayrıntılı değerlendirmeye tabii tutulur ve performansı belirlenir. Belirlenen performans doğrultusunda; çocuğun etkinlikte, sevdiği aktivitelerde, okumada, yazmada, işlem yapmada, belirlenen dikkat süresini artırıcı çalışmalar yapılır. Öğrenmeye hazırlık becerileri ve çalışma davranışlarını kazanma yönünde uygulamalar geliştirilir. Ayrıca davranış problemleri üzerinde davranış değiştirme teknikleri kullanılarak problemli davranışların sağltımı yapılır. Bu tür rahatsızlığı olan çocuklarda ilaç kullanımı söz konusu ise, ilaca başlama zamanı, kullanım şekli ve dozu sorgulanır. Yapılan çalışmalarda öğrencinin ilerlemelerine göre ilacın azaltılması için aileler doktorla görüşmeleri için yönlendirilir.