İşi gücü bıraktı, kendini çalışanlarının beynini okumaya verdi: Google'ın son "icadı" burada...
Veri analiz etme deyince ilk akla gelen firmalar arasında yer alan Google, bu becerisini farklı alanlarda da kullanıyor. Firmanın İnsan Kaynakları departmanı için geliştirilen yeni bir yazılım, personelin kişilik analizi yaparak, şirketten ayrılmaya ne kadar hevesli olduğunu çok önceden tespit edebiliyor. Bu sayede daha çalışanların kendi aklında ayrılma düşüncesi yokken bile Google gemiyi önce kimlerin terk edeceğini tespit edebiliyor.
Şimdiye kadar 20 bin kişi üzerinde denenen bu yeni teknik özellikle yüksek mevkilerde yer alan yöneticilerin beklenmedik istifalarını önceden kestirebilmek için geliştirildi. Yakın zamanda reklam satış departmanın yöneticisi Tim Armstrong ve baş tasarımcı Douglas Bowman'ı kaybeden Google, artık bu tip beklenmedik sürprizlerle karşılaşmamaya kararlı.
Her ne kadar iyi bir işverenin, personelini mutlu tutabilmesi daha öncelikli bir konu olsa da yine de Google gibi bir arama motoru devinin kişilik analizi ile "çürük elma"ları baştan ayırt edebilmesi işine çok yarayabilir.